Dag 5 Southern Right Whales - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van de Ruitertjes Ruiter - WaarBenJij.nu Dag 5 Southern Right Whales - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van de Ruitertjes Ruiter - WaarBenJij.nu

Dag 5 Southern Right Whales

Door: De Ruitertjes

Blijf op de hoogte en volg de Ruitertjes

22 Juli 2018 | Zuid-Afrika, Hermanus

Wat een mooie dag!! Om 8 uur konden we bij het ontbijt aanschuiven. We waren de enige gasten in het complex en we werden enorm in de watten gelegd (beetje to much). Er stond p.p. een schaal met aardbeienyoghurt, muesli, fruit en honing klaar. Wel mierzoet. Vervolgens wilden ze ons een Engels ontbijt geven met worst, witte bonen in tomatensaus, gebakken champignons en ei. We durfden tegen de worst en witte bonen nee te zeggen (vinden we echt te smerig als ontbijt) maar vonden het te lullig om nee tegen de gebakken champignons, ei en toast te zeggen. Dus met een stampvolle maag richting boot om walvissen te spotten. Het was schitterend zonnig weer! We kregen eerst een uitgebreide uitleg/presentatie over walvissen en toen met zwemvest aan de boot op. Er was maar klein groepje van ongeveer 12 mensen + personeel. Na een flink stukje varen kwamen we de ene naar de andere walvis tegen. Enorm waren ze. Ook nog een moeder met kalf. Helaas waren ze redelijk tam en kregen we geen spektakel (uit het water komende walvissen die zich op de zee lieten kletteren) te zien zoals in Australië 6 jaar geleden. Maar ook dit was weer geweldig. Wat een joekels!!! Na ruim 2 uur kwamen we weer terug in de haven. Zeer geslaagde ochtend. Daarna meteen doorgereden naar een enorme supermarkt voor een rondje lunch, diner en zonnebrand. In the Guest House zwemkleding aangetrokken en de rest van de middag heerlijk op het strand vertoefd. Het was rond de 27C. Heerlijk relaxen. Ook vanaf het strand zagen we de walvissen. De heerlijke strandmiddag hebben we op de boulevard met een ijsje afgesloten en daar nog even gekeken of we walvissen konden spotten. Helaas waren ze daar niet meer. Bij the Guest House sprongen de meiden nog even in het ijskoude zwembad en daarna heerlijk gedoucht, gegeten en spelletjes gedaan. Morgen wordt het een dagje auto (ruim 4,5 uur rijden naar Oudtshoorn). We hebben nog hele gave foto’s maar die volgen later. De wifi is niet sterk genoeg dus het uploaden lukt even niet. Fijne avond allemaal! Liefs van ons.

• 22 Juli 2018 - 19:27

Geertje:

Zo te lezen weer een prachtige dag met de vele walvissen die jullie gespot hebben. En heerlijk dat jullie nog lekker op het strand konden zijn. XXX

• 22 Juli 2018 - 19:58

Minke:

Heerlijk om jullie zo te volgen!
    Rijd voorzichtig morgen en kijk uit naar de volgende update

• 22 Juli 2018 - 20:19

(o)(pa) Hans De Ruiter,:

Lieve Ruitertjes,

Tamme walvissen, kennelijk komen er teveel toeristen op af. Maar jullie hebben er een gevarieerde dag op zitten. Trouwens, qua eten en drinken is het wel in orde zo te lezen, dat wordt flink sporten in Leusden over een paar weken. Geniet ervan en morgen een goede reis. Liefs!!!

• 29 Juli 2018 - 19:15

Marchien:

Haha té tam.. tja, die zuidkapers zijn net luie koeien die in het water dobberen.. gaaf dat jullie er zoveel zien!!