Dag 21 Bushwalk en Game Drive - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van de Ruitertjes Ruiter - WaarBenJij.nu Dag 21 Bushwalk en Game Drive - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van de Ruitertjes Ruiter - WaarBenJij.nu

Dag 21 Bushwalk en Game Drive

Door: De Ruitertjes

Blijf op de hoogte en volg de Ruitertjes

07 Augustus 2018 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Om 5.30 uur stapten we met een beetje tegenzin en behoorlijk moe ons bed uit voor de bushwalk. Maar die tegenzin en moeheid was al snel verdwenen. Om 6 uur kregen we een lekker kopje koffie en thee en daarna zijn we met onze bewapende gids het wildpark ingelopen. Hij vertelde dat er in dit park waar de Pezulu lodge ligt (waar we nu verblijven) 150.000 dieren leven. Dit zijn onder andere giraffen, buffel, luipaard, zebra’s, apen en al het andere kleiner wild. We zagen al allerlei voetsporen van zebra’s, giraffen en apen bij onze lodge. Isa en Marijn hadden het geritsel van die beesten afgelopen nacht ook daadwerkelijk gehoord. De gids vertelden van alles over de bomen, planten en dieren. Heel interessant. Ook kregen we wat regels mee mochten we bijvoorbeeld een buffel tegenkomen. Dan moesten we rustig omdraaien en rustig naar het kamp teruglopen. Vooral niet gaan rennen want dan word je als wild gezien. Hij zou dan later volgen. Gelukkig was dat allemaal niet nodig. We zijn al wandelend de sporen van een giraffe gaan volgen en die hebben we uiteindelijk ook gespot. Verder hebben we nog een Koedoe (heel groot hert), impala’s en allerlei vogels gezien. Na 2 uur wandelen (heerlijk zo bij zonsopgang en na een lange dag in de auto zitten) konden we bij het ontbijt aanschuiven. De yoghurt, eieren en geroosterd brood smaakten verrukkelijk. Toen konden we de lodge en omgeving bij daglicht aanschouwen en even in de relaxstand gaan. Er kwam al snel een struisvogel naar onze lodge. Hij pikte zelfs nog een paar keer tegen de autoruit aan. We konden vanaf ons terras mooi veilig naar hem kijken. Toen de struisvogel weg was hebben we onze bikini’s aangetrokken en zijn we heerlijk bij het zwembad gaan liggen. Het was 28C. Dat was eigenlijk pas ons 2e relaxmomentje deze vakantie en daar hebben we enorm van genoten. Om 13 uur konden we bij de lunch aanschuiven. Heerlijk broodje hamburger en pizza. Daarna werden we opgepikt voor een Gamedrive (safaritocht in een speciale jeep met gids) in het Krugerpark. Nog geen 100 meter van onze lodge vandaan kwamen we 4 giraffen tegen. Daar was de gids tijdens de bushwalk eigenlijk naar op zoek maar ze liepen dus op een ander stukje. Het was nog even een stukje rijden om andere gasten op te pikken en te tanken maar uiteindelijk zaten we om 15.15 uur in de hoge jeep om wild te spotten. We reden weer door een ander deel van het Krugerpark. Het stuk tussen de buitenste 2 hekken. Al snel reden we van de onverharde gravelweg af midden door de bush bush. Maar het was al het gehobbel meer dan waard want op 2 meter afstand stonden we ineens stil naast een hele leeuwenfamilie. Mannetjesleeuw, moeder, ongeveer 6 welpen van al wel een aantal maanden oud en nog een paar leeuwen. Ze bleven rustig liggen en af en toe stond er 1 op om ergens anders te gaan liggen. Doordat iedereen rustig binnen het voertuig bleef zitten was het veilig. We knepen hem wel een beetje toen ineens mamaleeuw via de achterzijde van de jeep naar haar welpen liep. Maar ook dat ging goed. Dit maakte de hele Gamedrive al top!!! Na een kwartier kijken zijn we verder gereden. We hebben onderweg nog olifanten, zebra’s, impala’s, koedoe’s, buffels, een gnoe, jackhals, hyena, konijn en een wilde kat gespot. Bij zonsondergang hebben we op een open plek even gepauzeerd. We konden even de auto uit en kregen drinken en chips. Uiteindelijk werden we om 19 uur weer bij Pezula Tree Lodge afgezet. Op de terug van het Krugerpark naar onze lodge hadden we wel een beetje een weemoedig gevoel. Dit was het laatste bezoek aan het Krugerpark en de vakantie is nu bijna echt voorbij. We hebben nog even lekker rondom het haardvuur van aardappelsoep, het buffet (groentes, knoflookaardappelen, salade, Afrikaanse worst en chickenpie) en cheesecake als toetje genoten. Daarna was het tijd voor een lekkere douche in de buitenlucht en ons bedje op palen!