Dag 6 Reisdag Hermanus naar Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van de Ruitertjes Ruiter - WaarBenJij.nu Dag 6 Reisdag Hermanus naar Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van de Ruitertjes Ruiter - WaarBenJij.nu

Dag 6 Reisdag Hermanus naar Oudtshoorn

Door: De Ruitertjes

Blijf op de hoogte en volg de Ruitertjes

23 Juli 2018 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

De tassen zijn weer gepakt, mierzoete ontbijt is binnen, eieren hebben we afgeslagen en om 09.50 uur zaten we in de auto richting Oudtshoorn. Richting Oudtshoorn reden we eerst tussen de groene wijnvelden en daarna tussen het rotsgebergte door en het werd steeds droger. Beetje woestijnachtig. De meiden vermaakten zich opperbest met 18 potjes pesten en muziek luisteren. In Barrydale hebben we rond 12.30 uur bij een onwijs leuk lunchtentje Diesel en Crème een uur gestopt en heerlijk geluncht (heerlijke milkshake, ook iets te zoet….en tosti’s met salade). Daarna zijn we doorgereden naar ons nieuwe onderkomen; Mooiplaas Guesthouse in Oudtshoorn. Naast een ander Belgisch gezin waren we de enige gasten. We werden enorm vriendelijk verwelkomd door ‘Johny’. Hij had onze voornamen uit zijn hoofd geleerd en kwam telkens vragen of alles naar ons zin was. De kamers (boven elkaar) waren enorm luxe, zwembad was groot en koud en de struisvogels in de voor- en achtertuin waren geweldig. Nadat we geïnstalleerd waren, hebben we onze bikini’s aangetrokken en hebben we nog even bij het zwembad gezeten. Marijn, Isa en Nicky doken nog even het ijskoude zwembad in en daarna in het warme bad op de hotelkamer. Nadat we lekker opgefrist waren hebben we in het restaurant van Mooiplaas Guesthouse gegeten. De meiden hadden voor de pizza gekozen en wij kozen voor de kip. Het idee van struisvogelbiefstuk (wat ook op het menu stond) leek ons niet zo lekker. Mede omdat we ze zo lekker in de tuin zagen rennen. De geslaagde dag hebben we weer met skip-bo afgesloten.