Dag 4 Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van de Ruitertjes Ruiter - WaarBenJij.nu Dag 4 Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van de Ruitertjes Ruiter - WaarBenJij.nu

Dag 4 Hermanus

Door: De Ruitertjes

Blijf op de hoogte en volg de Ruitertjes

21 Juli 2018 | Zuid-Afrika, Hermanus

Gaby was vandaag ouderwets vroeg wakker wat resulteerde dat de koffers om 8 uur gepakt waren en we lekker als eerste familie van het Guest House aan het uitgebreide ontbijt zaten. Dus lekker op tijd vertrokken richting Hermanus. Onderweg nog lekker brood en beleg voor de lunch gescoord. Het was weer een enorm mooie route langs de kust. Bergen, oranje en grijze rotsen, wilde zee en de afwisseling van enorm luxe wijken en enorm arme wijken gezien. Onderweg reden we nog bijna een Baboon (baviaan) aan die vlak voor onze auto overstak. Als echte toeristen midden op de weg blijven staan om een foto te maken waardoor een andere auto de baboon bijna alsnog aanreed. Na een uur rijden zijn we bij Bettysbaai gestopt om pinguïns en dassies te spotten. Een mooie plek waar de pinguïns beschermd worden maar toch ook vrij kunnen leven. Via een mooie loopplank konden we er dichtbij komen. Het was daar heel koud door de harde wind. Maar veel pinguïns en dassies gespot. Daarna weer in de auto opgewarmd en doorgereden naar een hele mooi baai bij Onrus. Heerlijk geluncht en de meiden hebben nog in de zee en op het strand gespeeld. Daar was de temperatuur prima (rond de 22C). Rond 15 uur zijn we naar ons volgende lodge gereden in Hermanus. Super de luxe Familysuite in Aloe Guest Lodge. Onderweg was het nog wel even spannend. We wilden even voorverkennen waar de haven was omdat we daar morgenochtend al vroeg moeten zijn voor de Walvistocht. Netjes de borden gevolgd totdat we midden in een slobbewijk terecht kwamen waar 2 weken lang rellen hadden plaats gevonden. Over die rellen hadden we al van de locals gehoord omdat de weg naar Hermanus afgelopen week afgesloten was door de rellen. Allemaal stenen, glas, verbrande spullen en ellende op straat. Rap alle deuren en ramen van de auto op slot en zsm die wijk weer uit rijden. Mmmm niet voor herhaling vatbaar. Maar alles is goed gegaan dus weer een ervaring rijker. In onze family suite hebben we ons geïnstalleerd, gedoucht en toen zijn we naar de kust van Hermanus gereden om een hapje te eten. Terwijl we de parkeerplaats opreden zagen we een walvis met zijn staart uit het water komen en later ook springen. Echt fantastisch!! In een lekker restaurantje met loungemuziek gegeten. De menukaart van alle restaurants was beperkt door de rellen. Weinig aanvoer van groente etc geweest. We konden kiezen uit patat met vis, hamburger of steak. Dus dat hebben we maar gedaan. Als je honger hebt smaakt alles heerlijk! Vanavond weer op tijd ons bedje in want morgen gaan we om 9 uur met de boot de zee op. Zo’n zin in!!

• 21 Juli 2018 - 20:37

Geertje:

Schoot me pas vanavond te binnen dat jullie weer een reisverslag bij gingen houden. Dus nu net alles gelezen. Leuk jullie zo te volgen en top dat jullie al allerlei dieren en mooie plaatsen hebben gezien. Nu dagelijks jullie volgen! Liefs van Oma Koets

• 21 Juli 2018 - 20:46

Rafael:

Wat een heerlijke vakantie met elke dag fantastische ervarigen!! Echt supergaaf lieve mensen en dito om te lezen. Benieuwd naar de boot verhalen morgen!!!
    Xx Raaf

• 22 Juli 2018 - 07:11

Marchien:

Okey, vandaag ga ik even mee hoor

• 22 Juli 2018 - 18:24

Sietzke:

Oh ja , die schattige pinguins , leuk om ze zo te zien he ?