Dag 14 Onze 1e echte Safari! - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van de Ruitertjes Ruiter - WaarBenJij.nu Dag 14 Onze 1e echte Safari! - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van de Ruitertjes Ruiter - WaarBenJij.nu

Dag 14 Onze 1e echte Safari!

Door: De Ruitertjes

Blijf op de hoogte en volg de Ruitertjes

31 Juli 2018 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Om 4.30 uur ging de wekker. Om 5 uur vertrokken we met nog een Nederlands gezin en een gids in een echte Safari-auto naar het Hluhluwe Imfozolipark. Dat was vanaf ons logeeradres ongeveer 1 uur rijden. Door de wind was het behoorlijk koud. Onder wolle dekens zaten we knus bij elkaar. We zagen de zon opkomen en in alle vroegte reden we het park in. Al snel zagen we olifanten! Erg indrukwekkend. Verder hebben we buffels, blauwe gnoe’s, wrattenzwijnen, diverse vogels, bavianen, waterbokken, zebra’s, giraffen (incl. babygiraf) en neushoorns (incl. babyneushoorn) gespot. Helaas hebben we de leeuwen en luipaard niet gezien. Vooral de luipaard is bijna nooit te spotten volgens de gids. Ongeveer 1% kans. Rond 8.30 uur gingen we op een picknickplaats ontbijten. Er kwam een grote koelbox uit de auto met bestek, borden en kopjes. Uit allerlei lunchboxen kwamen minisandwiches, gekookte eieren, appels, mini-yoghurtjes en knakworsten. Met een warm kopje thee en koffie lekker in de buitenlucht ontbeten. Daarna nog tot 11 uur rond gereden in het park en al het hierboven beschreven wild diverse malen gezien en gefotografeerd. De natuur (heel erg bergachtig en groen) was ontzettend mooi! Daarna weer terug gecrost naar ons logeeradres en aangevallen op de lunch (gehaktballen, Griekse salade en stokbroodjes). Daarna een heel relaxed zonnig middagje bij het zwembad gehouden. Bikini’s aan, boekje erbij en chillen maar. We ervaren het als een supergave reis met mooie avonturen en excursies. Maar echt uitgerust raken we niet van deze vakantie. Dus zo’n middagje was heerlijk! Marijn en Isa hebben aan het einde van de middag nog boodschapjes gedaan en Gaby en Nicky hebben de kamer opgeruimd en tassen gepakt voor de volgende reisdag. Dan moeten we ruim 5 uur rijden naar Swaziland. Even een paar dagen naar een ander land. We hebben er zin in want de weg ernaar toe en de omgeving schijnen geweldig te zijn. De dag hebben we afgesloten met een vroeg diner (17 uur) bij de Skiboat Club waar we 2 dagen eerder ook hadden gegeten. De meiden lagen er om 19 uur al in en wij volgden om 21 uur. Nog even nababbelen, spelletje doen en een klein drankje drinken op deze mooie dag!

• 01 Augustus 2018 - 20:07

Rafael:

Wat een onwijs bijzondere vakantie beleven jullie!!
    Zeker geen relax vakantie maar wat een zak vol herinneringen
    gaan jullie mee naar huis nemen!!
    Heerlijk om te lezen en mee te genieten op deze manier