Dag 13 Wild spotten!!! - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van de Ruitertjes Ruiter - WaarBenJij.nu Dag 13 Wild spotten!!! - Reisverslag uit Saint Lucia Estuary, Zuid-Afrika van de Ruitertjes Ruiter - WaarBenJij.nu

Dag 13 Wild spotten!!!

Door: De Ruitertjes

Blijf op de hoogte en volg de Ruitertjes

30 Juli 2018 | Zuid-Afrika, Saint Lucia Estuary

Wat een mooie Afrikaanse dag!!! Na een onrustig nachtje (Nicky klom in haar slaap op Gaby en Isa trapte in haar slaap Marijn uit de twijfelaar) en een lekker ontbijt gingen we een Hippo en krokodillen boottocht doen. Om 9 uur zaten we startklaar en zagen we aan de overkant de eerste Hippo’s al bladeren en takken van de kant eten. Om 9.15 uur vertrokken we met een klein gezelschap en een leuke gids over Lake St Lucia. We hebben heel veel Hippo’s en 2 krokodillen, die doodstil lagen, gezien. De gids had veel leuke interessante weetjes en informatie over de dieren en de omgeving. Onwijs leuke en interessante excursie. Om 11.15 uur meerden we weer aan. We zijn naar de Spar gelopen om avondeten te kopen en daarna via een leuk ommetje door de wijk naar onze kamer. Ons plan was om op de loungesets lekker onze boterhammetjes te smeren en op te eten. Maar binnen 5 minuten waren we omringd door baboons. Dus afgedropen met onze lunch en al lopend en in de kamer onze boterhammetjes opgegeten. Plan was om naar een leuk strand te rijden om een relaxte middag te houden. Het strand heette Cape Vidal. Om daar te komen moesten we entreegeld betalen. Het bleek het Ismangaliso Wetland park te zijn. Een park vol wild!! Dus ipv van een relaxt middagje strand hebben we van 13.30 uur tot 17.30 uur wild gespot. En dan ook echt heel veel wild!! We hebben de volgende dieren gezien: Zebra’s, witte neushoorns, buffel, blauwe gnoe, wrattenzwijn, baviaan, waterbok, vervet monkey, kevers en iets van wevers en herten. De namen moeten we nog opzoeken. En wat een mooie natuur. Uiteindelijk zijn we ook bij Cape Vidal gekomen. Daar een lekker ijsje voor de meiden gekocht en even naar het strand gelopen. En tot onze verassing zagen we daar weer walvissen. Gaby had het geluk dat ze 1 walvis onwijs hoog uit het water zag springen. Helaas te laat om een foto te nemen. Na een lekkere ‘strandpauze’ zijn we weer de auto ingestapt want we moesten voor 18 uur het park uit. Toen we terugreden hadden we nog 1 keer een ‘schrik/Wow’ moment. We reden een bocht om en nog geen meter van de auto af stonden we daar ineens oog in oog met een enorme Buffel. Wat indrukwekkend was dat!! We zijn nog gekeerd om een foto te maken maar de buffel vond het waarschijnlijk ook wel welletjes en was de bush bush ingelopen. Maar het beeld staat op ons netvlies! Om 18 uur waren we weer moe maar voldaan bij ons hutje. Lekkere warme kleding aangetrokken, rummikub, drankje en lekkere belegde tortilla’s erbij gepakt. Mooie afsluiting van een hele mooie Afrikaanse dag met veel Afrikaans wild!! We love it!

• 01 Augustus 2018 - 17:50

Sietzke:

Wat hebben jullie al vele mooie momenten meegemaakt en zoveel wild al gespot. Heerlijk dat jullie zo van jullie reis genieten . Ik heb vandaag samen met Ricky 69 km gefietst. Was een hele mooie knooppuntenroute . Veel plezier nog xxx