Dag 18 Leeuwen en heel veel olifanten! - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van de Ruitertjes Ruiter - WaarBenJij.nu Dag 18 Leeuwen en heel veel olifanten! - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van de Ruitertjes Ruiter - WaarBenJij.nu

Dag 18 Leeuwen en heel veel olifanten!

Door: De Ruitertjes

Blijf op de hoogte en volg de Ruitertjes

04 Augustus 2018 | Zuid-Afrika, Hazyview

Om 7 uur zaten we buiten bij het haardvuur aan het ontbijt. Wat een fantastisch plekje! Dit was toch wel de beste en gezelligste Lodge tot nu toe. Heel erg aardige gastvrouw die niet overdreven dienstbaar was (kunnen we toch moeilijk aan wennen) en die ons na het ontbijt een mooie route door het Krugerpark aanraadde. Hele gezellig kamer met zitje en koelkastje zodat je ook nog lekker bij je kamer kon zitten, mooi zwembad en lieve honden en katten aanwezig wat de meiden natuurlijk geweldig vonden. Nadat we afscheid hadden genomen reden we om 8.15 uur het Krugerpark al in. We hadden een mooi infoboekje gekocht met alle routes, regels en dieren (incl. vogels) met namen en plaatjes die we tegen konden komen. En dat was een hele waslijst. We hadden al heel snel heel erg veel geluk! 3 leeuwen die lagen te loeren op een groep giraffen! De 2 grootste giraffen stonden voorop en liepen later een klein stukje richting de leeuwen om ze te waarschuwen. Op die manier beschermden ze de jongste giraffen in de groep. Uiteindelijk gingen de 3 leeuwen plat liggen zonnen en de groep giraffen dropen af. Dus wij uiteindelijk ook. De leeuwen (sterrenbeeld van Opa Hans en oma Koets) konden we afvinken! Met een snelheid van 30 tot max 50 km per uur hebben we allerlei wegen in het Krugerpark doorkruist. We moesten goed van tevoren plannen welke wegen we zouden nemen omdat het van plasstop naar plasstop soms 2,5 uur rijden was. Dus dat was wel even iets om rekening mee te houden. Op de restcamps waren een restaurant, winkel, supermarktje, picknickplaatsen, benzinepomp en toiletten aanwezig. De restcamps waren helemaal omringd met hoge hekken met stroomdraad en roosters zodat daar geen wild kon komen. Verder waren er in het park nog een paar picknickplaatsen waar je op eigen risico je auto uit mocht. Op 1 van die picknickplaatsen zijn we even gestopt voor een toiletbezoek. Dat was meteen een mooi uitkijkpunt over een grote vallei. We hadden het geluk dat we daar in de verte weer 2 leeuwen zagen. Vervolgens reden we weg en nog geen 10 minuten later ging vlak voor onze auto een kudde van minstens 40 olifanten over steken. Wat was dat gaaf!!! En ook wel spannend want een enorme grote mannetjesolifant stond redelijk ongedurig naar onze auto en nog een auto te flapperen met zijn oren en te schrapen met zijn poot. Toen zijn we maar langzaam een paar meter achteruit gereden totdat hij weer rustig werd en door liep. Op het Skukuzacamp hebben we onze lunchpauze gehouden. Het was inmiddels 14 uur. Daar lekker gepicknickt met uitzicht op een rivier. En daar stond schuin voor ons ineens een olifant te drinken en later nog eentje. Hoe leuk was dat! Verder hebben we giraffen, zebra’s, gnoes, buffels, impala’s, apen en heel veel mooie vogels gespot. Uiteindelijk reden we om 16.30 uur het park uit en waren we om 17.15 uur bij ons nieuwe onderkomen. We moesten bij een hek stoppen en na het hek nog 1,5 km op een onverharde weg tussen allerlei boomgaarden naar de uiteindelijke lodge rijden. Daar werden we opgewacht door een ouder echtpaar. We kregen 2 ruime kamers (2 naast elkaar) met een behoorlijk verouderd interieur. Maar heerlijke bedden dus dat was verder prima. De meiden zijn wederom het koude zwembad ingedoken terwijl wij ons installeerden. We hadden nog allemaal avondeten in onze koeltas dus dat wilden we graag eten ipv weggooien. Aangezien we de enige gasten waren mochten we dat in de eetzaal opeten. Helaas kwam de bediening constant langs om vieze borden op te halen etc. Dat was niet heel relaxed. Maar dat maar voor lief genomen en lekkere tortilla’s en hapjes gegeten en meteen een spelletje gespeeld. Na een gezellige avond was het weer tijd om ons bedje in te gaan.