Dag 16 Wat een onverwacht mooie dag in Swaziland! - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van de Ruitertjes Ruiter - WaarBenJij.nu Dag 16 Wat een onverwacht mooie dag in Swaziland! - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van de Ruitertjes Ruiter - WaarBenJij.nu

Dag 16 Wat een onverwacht mooie dag in Swaziland!

Door: De Ruitertjes

Blijf op de hoogte en volg de Ruitertjes

02 Augustus 2018 | Swaziland, Mbabane

Helaas waren we wat te vroeg wakker (6 uur) maar we hebben een heerlijke dag gehad. Ook hier was het ontbijtbuffet weer uitmuntend. Dat wordt thuis echt afkicken. Na de lange dag in de auto hadden we enorm veel zin in een stevige wandeling. We konden vanaf het Guesthouse een “rondje Golfcourse” lopen. Langs bossen, schooltje, de golfcourse en mooie onverharde wegen hebben we heerlijk 2 uur gewandeld. We hadden een beetje het ‘Vaux-gevoel’. Heerlijk! We hebben nog baboons, koeien en diverse vogels gespot. Daarna zijn we meteen in de auto gestapt voor een rondje Swaziland. Doel was Mlilwane Wildlife Sanctuary. Een echt “Swazidorp”. Na een uurtje rijden hebben we op een heel leuk plekje (Swazi Candles Centre in Malkerns) met een market en een gezellig restaurant met picknickbanken heerlijk geluncht en rondgesnuffeld. De salades met vers brood en panini’s waren voortreffelijk! Daarna nog een klein stukje doorgereden naar het Mlilwane Wildlife Sanctuary en het Mantenga Cultural Village. We waren daar net op tijd om het optreden van traditionele dansen te zien. Echt superleuk! Er waren tig bussen met schoolkinderen die daar ook kwamen kijken. Gaby en de meiden waren helemaal weg van die lieve kids. Allemaal naar ons zwaaien en lachen. Dat hebben we heel hard terug gedaan. Superleuk om te zien en te ervaren. Daarna hebben we nog de waterval en een traditioneel Swazidorp met 16 hutten bekeken. Toen moesten we toch echt terug anders was het helemaal donker als we aan zouden komen bij ons Guesthouse. Gelukkig waren in dit deel de wegen een stuk beter en het land wat dichtbevolkter. Onze 1e indruk van Swaziland konden we gelukkig bijstellen van droog, dor en verlaten naar mooi, levendig en heel vriendelijk land! Om 18 uur waren we weer veilig aangekomen en zijn we allemaal het oranje stof in het bad af gaan wassen voordat we om 19 uur weer aankonden schuiven. We hebben heerlijke boboti met rijst en nog wat zalm met noedels gegeten. Hmmmm wat kan die kok goed koken zeg. Vanavond duiken we er lekker wat eerder in. Morgenochtend mogen de meiden na het ontbijt hier een uur paardrijden en daarna rijden we weer naar Zuid-Afrika!

• 03 Augustus 2018 - 08:56

Marchien:

Leuk, dit uitstapje naar Swaziland! Mooie Afrika ervaring. Liefs!