Reisdag en dag 1 (17 en 18 juli) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van de Ruitertjes Ruiter - WaarBenJij.nu Reisdag en dag 1 (17 en 18 juli) - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van de Ruitertjes Ruiter - WaarBenJij.nu

Reisdag en dag 1 (17 en 18 juli)

Blijf op de hoogte en volg de Ruitertjes

18 Juli 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Eerste Zuid-Afrika verslag;

Op dinsdag 17 juli zijn we om 13.30 uur door Gerard naar het station in Amersfoort gebracht. We waren onwijs op tijd en konden op ons gemakkie naar Schiphol per trein. Dat was voor de meiden al een belevenis want ze konden zich niet herinneren of ze ooit in de trein hadden gezeten. Toen we eenmaal zaten bleek dat we in de stiltecoupee zaten. Mooie uitdaging voor de uitgelaten meiden. Het is niet helemaal gelukt om tot aan Schiphol stil te zijn……
Op Schiphol ging alles ook heel vlot. Geen rijen bij de paspoort- en bagagecontrole. We konden overal doorlopen. Zodoende hadden we nog 2 uur de tijd voor boarding. Beetje rondgekeken, broodje gegeten, luchtje gekocht en vliegtuigen gespot. Eerst naar Londen Heathrow gevlogen, daar lekker pizza, pasta en hamburger gegeten en om 22.40 uur vlogen we door naar Cape Town (Kaapstad). Eten aan board was niet echt geweldig maar doordat we ongeveer 5 a 6 uur hebben geslapen ging de reis lekker vlot. Om 10 uur landen we in het zonnige Kaapstap (23C).
We werden door onze vriendelijke chauffeur Miguel opgehaald en hij bracht ons met een grote bus naar Brenwin Guest House. De kamer was nog niet klaar dus we hebben eerst heerlijk buiten bij een restaurantje geluncht (wraps met heerlijke koffie en smoothies). Daarna hebben we ons geïnstalleerd in onze knusse appartement met een heel vriendelijke eigenaresse. Na een heerlijke douche en schone kleren hebben we de Hop on Hop off bus gepakt. Was wel weer even een stukkie wandelen maar de meiden hielden het prima vol. Via de bus naar de Table Mountain (beroemde Tafelberg) gegaan en met de kabelbaan omhoog. Wat een spectaculaire uitzichten. Ook de typisch Zuid Afrikaanse Dassies (soort bevers) gezien en mooie vogels. We misten de aanwezigheid van opa Hans want geen idee wat voor vogels we gezien hebben. De foto’s zijn mooi maar halen het niet hoe het echt was. Na ongeveer 1,5 uur rond wandelen zijn we met de kabelbaan weer naar beneden gegaan en hebben het rondje Hop on Hop off bus afgemaakt. Nergens meer uitgestapt maar door het commentaar in de oortjes en met alles wat we gezien hebben een goed beeld van Kaapstad gekregen. Nadat we boodschapjes in een supermarkt gescoord hebben, heerlijk in het appartement broodje hamburger met sla en een heerlijk Zuid Afrikaans wijntje, biertje en Sprite genuttigd. Vanavond maar vroeg ons mandje in om de verloren uurtjes slaap in te halen.

• 18 Juli 2018 - 20:22

Sietzke:

Wat fantastisch dat jullie op de tafelberg zijn geweest
    Helaas zijn we er niet opgeweest vanwege aanhoudende mist.